AutomateNow Blog CRM dla Firm - wyciągnij maksimum z licencji HubSpot

AutomateNow Case Study | RMF szkolenie HubSpot dla 120 sprzedawców

Autor: Bartłomiej Kowalczyk | April 14, 2022 10:57:13 AM Z

Grupa RMF to największa platforma radiowa w Polsce, należąca do globalnego konglomeratu multimedialnego Bauer Media. RMF posiada 25 lokalnych stacji radiowych działających pod 3 markami: RMF MAXXX, RMF Classic i Radio GRA, a także internetową radiostację RMFON.pl, trafiającą do szerokiej grupy demograficznej.



Bauer Media zwrócił się do AutomateNow o wsparcie wdrożenia HubSpot dla Grupy RMF. AutomateNow był częścią zespołu szkoleniowego odpowiedzialnego za 'onboarding' i wsparcie 120 użytkowników, głównie sprzedażowych.

Rozwiązanie problemu

Szkolenie i onboarding odbywały się etapami.

Pierwszy etap obejmował pracę nad programem szkoleniowym i przeprowadzenie próbnego szkolenia. Po otrzymaniu opinii, dostosowaliśmy treść szkolenia i podzieliliśmy wszystkich użytkowników na małe grupy. Każdy trener przez cały czas opiekował się tą samą grupą.

Szkolenie odbyło się następnie w trzech sesjach:

  • Sesja 1
    Pierwsze kroki z HubSpot: objaśnienie podstawowych funkcji CRM, wyjaśnienie, czym jest HubSpot i jak wspiera sprzedaż, szkolenie z aplikacji mobilnej oraz objaśnienie, jak utworzyć nowy kontakt i firmę.
  • Sesja 2
    Szkolenie z narzędzi sprzedaży, obejmujące wszystkie podstawowe narzędzia sprzedaży, w tym: zadania, spotkania, notatki, rozmowy i filtry.
  • Sesja 3
    Szkolenie pt. ”Sprzedawaj jak profesjonalista”, obejmujące zobrazowanie, jak wygląda podróż klienta poprzez transakcje i integrację z SAP.


Po pierwszej części szkoleń, data premiery HubSpot została ogłoszona wewnętrznie i przygotowaliśmy wirtualne sesje drop-in, aby pomagać zespołom sprzedaży w razie pytań lub wątpliwości. Uruchomiliśmy kanał wsparcia w Microsoft Teams i monitorowaliśmy wszystkie przychodzące zapytania.

Po pierwszym tygodniu korzystania z systemu przeprowadziliśmy dalsze szkolenia, aby sprostać wyzwaniom zidentyfikowanym podczas rzeczywistego użytkowania. Stworzyliśmy również bibliotekę filmów instruktażowych i podręczników w języku polskim, aby przyspieszyć proces wdrażania obsługi HubSpot wśród nowych członków zespołu.

 

Wyzwanie

 

Współpraca z RMF przyniosła nam wiele wyzwań. Nie było to proste zadanie, bo obejmowało również dostawców zewnętrznych – nie zatrudnionych bezpośrednio przez Grupę RMF.

Pierwszym wyzwaniem było włączenie wszystkich sprzedawców, którzy aktywnie sprzedają, ponieważ nie mieli czasu na całodzienne sesje szkoleniowe. Drugim wyzwaniem była kompleksowa integracja z SAP i sposób, w jaki handlowcy tworzą oferty. Na koniec musieliśmy promować HubSpot wewnętrznie, aby przezwyciężyć opór użytkowników przed zmianami i pomóc im wypracować nowe nawyki przy korzystaniu z nowego systemu.

 

 

Wynik


Po zakończeniu szkolenia uczestnicy wypełnili ankietę, w której oceniali prace trenerów. Wyniki były wysokie: aż 90% uczestników stwierdziło, że są zadowoleni ze stylu i tempa treningu, a 85% uznało, że ich znajomość HubSpot po treningu wzrosła (4 gwiazdek na 5).

Obecnie stale współpracujemy z RMF.

 

  • Wielkość firmy: 201-1000 pracowników
  • Lokalizacja: Szkolenie dostarczane zdalnie dla zespołów sprzedażowych rozsianych po całej Polsce
  • Branża: Media Broadcast
  • Użyta licencja HubSpot: Sales Enterprise & Marketing Professional