AutomateNow Blog CRM dla Firm - wyciągnij maksimum z licencji HubSpot

Kontakty w HubSpot: jak zarządzać w CRM dla firm - zobacz poradnik

Autor: Bartłomiej Kowalczyk | February 22, 2022 8:56:00 AM Z

Segmentacja baz danych to kluczowy element zarządzania kontaktami w CRM dla firm. Nie ma sensu importować kontaktów do bazy bez planu sprzedażowo-marketingowego.

Posiadanie systemu segmentacji kontaktów, które wprowadzasz do bazy danych, pomoże Ci utrzymać porządek w CRM. Dzięki temu, do minimum ograniczysz utratę możliwości biznesowych.

   

System Segmentacji Kontaktów w CRM za pomocą tzw. „tagowania”

 

Jednym ze sposobów segmentacji bazy jest użycie opcji tagowania. Możesz utworzyć nową właściwość dla swojego kontaktu o nazwie ‘Tag’ i określić szereg opcji z listy wyboru, w zależności od tego, jak chcesz segmentować bazę danych.

Innym sposobem jest skorzystanie z listy statycznej oraz aktywnej. Po zalogowaniu do HubSpot, w Menu wybierz Kontakty, a następnie opcję Listy. Tutaj możesz utworzyć listę i wybrać odpowiednie kryteria.

 

Kontakty marketingowe i niemarketingowe w HubSpot

Ostatnia aktualizacja HubSpot wprowadziła istotne zmiany w sposobie pobierania opłat za licencję. Możesz wybrać kontakty marketingowe (leady, zapisy do newslettera, itd.) i niemarketingowe (administratorzy, współpracownicy, osoby które się wypisały z newslettera, itd.). W nowym modelu, to Ty wybierasz, jaki status danego kontaktu ustawić. Możesz ten proces także zautomatyzować. Kontakty marketingowe wliczają się do płatnej licencji i dzięki nadaniu takiego statusu, możesz m.in. wysyłać wiadomości e-mailowe w postaci np. newslettera.

 

Bezpłatnie możesz przechowywać do 1 miliona kontaktów niemarketingowych w swoim systemie CRM dla firmcrm. 

 

Jeśli Twoja strategia sprzedaży i marketingu jest bardziej złożona, możesz stworzyć 2 rodzaje tagów: tagi marketingowe i tagi niemarketingowe. Spójrz na poniższy przykład:

 

 

Kontakty w HubSpot: Przykładowe segmenty kontaktów marketingowych

 

W jaki sposób kontakt jest powiązany z Twoją firmą:

#Klient #CiepłyLead #Introducer

Lokalizacja geograficzna kontaktów, jeśli kierujesz reklamy na różne obszary: #WielkaBrytania #Polska #Warszawa #Krakow #Wielkopolska

 

Branża kontaktu:

 #IT #Budownictwo #Marketing #Rozrywka

 

Jak kontakt trafił do Twojej bazy danych:

 #Wydarzenie #Formularz #Telefon

 

Kontakty w HubSpot: Przykładowe segmenty kontaktów nie marketingowych

 

Związek z Twoją firmą:

#sprzedawcy #KontaktyVIP #księgowy #admin

 

Inne: #transkryptchatu #feedback #ZrezygnowalzNewslettera

 

Nazwy tagów musisz dopasować do swoich potrzeb.

Pamiętaj: dobrze przemyślana segmentacja kontaktów udoskonali zrozumienie kontekstu, w jakim dane osoby się znajdują, a tym samym usprawni komunikację, która będzie bardziej dopasowana, bardziej osobista i bardziej skuteczna.

 

Automatyzacja sprzedaży w CRM: segmentacja

 

Po otagowaniu wszystkich kontaktów w bazie, następnym krokiem będzie przygotowanie automatyzacji. Na przykład: każdy kontakt zapisany w CRM z formularza internetowego będzie automatycznie oznaczony jako #WypełnionyFormularz. Z czasem możesz przygotować kampanie skierowaną do osób, które wypełniły formularz w konkretnym przedziale czasowym, a które nie są jeszcze Twoimi klientami. 

 

Sprzedawaj po ludzku

 

Ludzie kupują od ludzi – zatem najważniejsze, abyś dbał o kontakt z każdym nowym leadem. Spersonalizuj swoją wiadomość, wpisując imię odbiorcy, wspomnij nazwę jego firmy, podziękuj mu za wypełnienie formularza. Zadbaj o dobre pierwsze wrażenie – klient to zapamięta. 

Pamiętaj: posegreguj kontakty przed importem do systemu CRM.