Skip to content
CRM sprzedazowy

CRM dla firm – na co zwrócić uwagę?

Na temat CRM dla firm krąży wiele mitów. Lecz prawda jest taka, że ​​prowadząc dobrze prosperujący biznes, prędzej czy później, zostaniesz przytłoczony zbyt dużą ilością pracy. Wówczas będziesz głowić się, jak jednocześnie zorganizować sprzedaż, marketing i obsługę klienta.

Jeśli nie zadbasz o odpowiednią organizację pracy, możesz zacząć tracić dotychczasowych i potencjalnych klientów. Warto więc poznać system CRM dla firm i rozważyć jego wdrożenie.

 

System CRM dla firma – co to takiego?

Jeśli prowadzisz małą firmę i swoje usługi sprzedajesz tylko kilku klientom, arkusz kalkulacyjny Excel może ci wystarczyć. To dobry sposób organizacji pracy w początkowym etapie prowadzenia działalności. Jednak w miarę rozwoju firmy i coraz bardziej złożonej sprzedaży, posiadanie profesjonalnego systemu do organizacji zadań i pozyskiwania leadów, przyniesie Ci znacznie więcej korzyści i jednocześnie ułatwi codzienna pracę. Takim systemem jest właśnie CRM.

CRM dla firm umożliwia zarządzanie zespołem sprzedażowym zdalnie. System CRM to także sprzedaż w jednym miejscu z dostępem do aplikacji mobilnej.

Dzięki CRM Twój zespół sprzedażowy nie musi być obecny wraz z Tobą w biurze, a jednocześnie możesz mieć dostęp do pracy, którą wykonują Twoi pracownicy. System CRM dla firm pozwoli Ci skoncentrować działania na najbardziej zaangażowanych, a więc najbardziej obiecujących klientach. CRM pomoże Ci ich zidentyfikować, analizując wyraźne sygnały zakupowe. W CRM nazywa się to „lead scoringiem”.

 

CRM sprzedazowy

 

System CRM – zalety

Prawidłowo wdrożony system CRM dla firm ma wiele zalet, warto je poznać i na ich podstawie rozważyć wprowadzenie tego systemu w swojej firmie.

Pewnym jest, że system CRM pozwoli Ci zwiększyć wartość biznesu. Twoi potencjalni inwestorzy wyraźnie zobaczą, w jaki sposób masz zorganizowaną sprzedaż, w jaki sposób ją zautomatyzowałeś, jaką masz konwersję, z jakich szablonów sprzedażowych korzystasz oraz jak wyglądają Twoje prognozy sprzedażowe na następny kwartał. W ten sposób nabywca Twojej firm lub inwestor może szybko i łatwo upewnić się że warto poczynić inwestycję.

Z systemem CRM wprowadzanie nowego handlowca również będzie dużo łatwiejszym zadaniem. Rotacja personelu w każdej firmie jest nieunikniona i warto mieć to na uwadze, bo zastąpienie dotychczasowego pracownika nowym specjalistą kosztuje MŚP średnio 20 tysięcy złotych. Dzięki CRM usprawnisz proces wprowadzania nowych osób do firmy.

Dobry system CRM będzie regularnie zbierał ważne dane o Twoich klientach, które następnie będziesz mógł wykorzystać do spersonalizowanej komunikacji, tym samy zwiększając swoje szanse na sprzedaż.

 

System CRM w firmie pozwoli Ci także na łatwe i szybkie budowanie lojalności klientów.

 

Sprzedaż prowadzona dla stałych klientów kosztuje co najmniej 7 razy mniej niż pozyskanie nowych. CRM pozwoli Ci zautomatyzować proces obsługi stałych klientów, np. tworząc segmenty klientów, których transakcje przekraczają daną kwotę. Tym, którzy wydają na Twoje usługi np. 500 zł miesięcznie, możesz, za pomocą Systemu CRM, łatwo zapewnić zniżki lub dodatkowe korzyści i tym samym utrzymać klienta, i jeszcze bardziej zwiększyć swoją sprzedaż.

 

A jeśli otrzymujesz regularne płatności od klientów, możesz skonfigurować CRM tak, aby zautomatyzować dla nich przypomnienia o zbliżającej się płatności, problemach z płatnościami itp. W ten sposób zaoszczędzisz mnóstwo czasu na wykonywaniu powtarzalnych administracyjnych zadań.

Niektórzy handlowcy nie chcą wdrożyć w swoich firmach systemu CRM w obawie przed dodatkowymi obowiązkami, wiążącymi się z obsługą systemu. Może słyszałeś już, jak niektórzy z Twoich znajomych mówią:

 

CRM nie jest dla mnie, za dużo ustawień technicznych,

Jestem zbyt zajęty, żeby myśleć o nowym systemie teraz

lub CRM to kolejny problem na głowie i dodatkowy wydatek.

 

Tymczasem jest zupełnie odwrotnie – CRM ułatwia i przyspiesza prace, to właśnie dzięki niemu możesz mieć „mniej na głowie”.

 

Koszty wdrożenia systemu CRM w firmie nie są wysokie, a w dodatku inwestycja w niego, dzięki usprawnionej sprzedaży, może zwrócić się z nawiązką.  

 

Przeczytaj tekst w jęz. angielsku: Do I need CRM?

avatar
Specjalizuję się w optymalizacji ścieżki zakupowej Klienta. Dostarczam szkolenia sprzedażowe i prospektingowe z wykorzystaniem HubSpot. Zajmuję się także generowaniem nowego biznesu w AutomateNow. Dzielę się swoją wiedzą poprzez organizację szkoleń HubSpot, a także za pośrednictwem podcastów "H2H Sales Automation". Moją misją jest stymulowanie rozwoju naszych Klientów poprzez wykorzystanie strategii inbound we wszystkich obszarach firmy. Wspólnie przeniesiemy Twoją firmę na najwyższy poziom.