Skip to content
CRM dla małej firmy

CRM dla małej firmy

Odpowiedni system CRM dla małej firmy to pewny krok w stronę rozwoju i zwiększenia sprzedaży. Poszukując rozwiązań i ulepszeń, dzięki którym Twoja działalność nabierze rozpędu musisz wziąć pod uwagę kilka istotnych elementów. 

Z pewnością jesteś dobry w tym, co robisz. Utrzymujesz się na rynku w czasach kryzysu i zamierzasz zacząć wykorzystywać crm dla małej firmy, stawiając na swojej drodze kolejne kamienie milowe. Niech odpowiedni system CRM dla małej firmy będzie najważniejszym z nich. Wybierz rozwiązania crm, które są wszechstronne i elastyczne, dające Twojej firmie i pracownikom możliwości, o których istnieniu nawet nie myślałeś.

Weź przykład z setek tysięcy firm, które postawiły na system crm, automatyzację i nowoczesne podejście do sprzedaży oraz kontaktu z klientami. Zdziwisz się jak piorunujące efekty możesz uzyskać dzięki odpowiednim narzędziom. W tym artykule przybliżymy nieco ideę posiadania systemu CRM w małym przedsiębiorstwie i zdradzimy w jaki sposób przyczyni się on do zwiększenia zysków.

CRM dla małej firmy - 2 (1)-1


Każda firma skorzysta na wdrożeniu systemu CRM

Piękno postępu technologicznego i nowoczesności, jaką prezentują systemy CRM to ich wszechstronność. Elastyczność, która powoduje, że najlepsze platformy CRM na rynku są użyteczne zarówno w rękach gigantycznych korporacji, jak również w przypadku średnich i małych przedsiębiorstw. To właśnie ta cecha powoduje, że wybór takiego oprogramowania crm może być wyborem na całe życie.

Najlepszy CRM dla małej firmy to taki, który rośnie razem z firmą. Mnogość konfiguracji i dostępnych modułów crm, z których możesz wybierać, to nie tylko wygodne, ale również bardzo praktyczne rozwiązanie. Nie kupuj kota w worku. Zacznij rozwijać swoją wiedzę o systemie CRM i ucz się jego możliwości już teraz. Twoje przyszłe "Ja" będzie wdzięczne za ten ruch w przyszłości.

Przeanalizuj potrzeby swojej firmy i dostosuj proces sprzedaży w systemie crm.

Czy na co dzień spotykasz się ze swoimi klientami? Twoi handlowcy przebywają w biurze, czy w terenie? Jesteś producentem, pośrednikiem? Na jakim poziomie rozpoznawalności jest Twoja marka i gdzie umieszczasz reklamy? Jak możesz zacząć wykorzystywać crm? Jaki crm będzie lepszy? Jak wybrać crm?

Te oraz wiele podobnych pytań powinieneś sobie zadać aby przeprowadzić dokładną analizę swoich potrzeb. Scharakteryzuj swoją pozycję porównując się do konkurencji na rynku. Odpowiedzi, które uzyskasz to nie tylko świetne podsumowanie Twoich obecnych i dotychczasowych działań, lecz także najlepszy sposób na dobranie odpowiednich narzędzi z wachlarza modułów systemu CRM.

↳ Umów się na darmową konsultację HubSpot

 

Poniżej prezentujemy najważniejsze cechy systemu CRM dla małych firm, na które warto zwrócić uwagę:
  • Transparentny proces sprzedaży i łatwość obsługi z poziomu crm

  • Odpowiednia ilość darmowych kont użytkowników w CRM

  • Jak największa ilość darmowych kontaktów

  • Tworzenie kampanii sprzedażowych z poziomu CRM

  • Samouczki i interaktywne DEMO

  • Zaawansowane funkcjonalności CRM

  • Progresja wydatków dla różnych pakietów

  • Kampanie sprzedażowe

  • Usługi uzupełniające

  • Skalowalność oprogramowania crm

  • Łatwość migracji danych do CRM

 

Powyższe cechy to świetny punkt startowy w przypadku poszukiwań idealnej platformy CRM dla małej firmy. Prowadząc małą firmę nie chcesz, aby wdrożenie systemu trwało latami. Od dobrego CRM możesz śmiało oczekiwać szybkich i zauważalnych efektów, pod warunkiem, że interfejs będzie przejrzysty i łatwy w obsłudze, przy zachowaniu jego wszechstronnej użyteczności. Nie chcąc ponosić zbędnych wydatków, warto zdecydować się na początku na wersję DARMOWĄ. Nie chodzi tutaj bynajmniej o okrojone wersje crm, a mówimy raczej o swoistym pakiecie powitalnym, oferującym przyzwoitą funkcjonalność, która realnie przysłuży się małej firmie bez wydawania pieniędzy. Przykładowo: brak limitu kont dla pracowników i ogromna przestrzeń do tworzenia danych kontrahentów to coś, na czym możesz już śmiało zacząć pracować.

Interesujące? Umów się na konsultację CRM dla małej firmy

W późniejszej fazie działalności, kiedy nauczysz się już w pełni wykorzystywać darmowe narzędzia, jakie oferuje CRM dla małej firmy, możesz swobodnie i płynnie przejść na jeden z płatnych pakietów lub zwyczajnie dokupić pojedynczy moduł, którego w danej chwili potrzebujesz- np. taki, który obejmie cały proces sprzedaży.

Darmowy CRM


Pamiętaj, że dobry CRM dla małej firmy to nie tylko platforma do kontaktu z klientami, lecz cały ekosystem, w ramach którego pozyskasz i wykorzystasz nowe leady, popchniesz procesy sprzedażowe w kierunku konwersji, zadbasz o zapewnienie kupującym powodu do śledzenia Twoich ofert i przyciągniesz ich uwagę na czas kolejnych transakcji. TO GŁÓWNE POWODY, DLA KTÓRYCH WARTO ZACZĄĆ WYKORZYSTYWAĆ CRM.

HubSpot profesjonalne wdrożenia crm Bart Kowalczyk

 

Jak radzi sobie konkurencja?

Najlepszy system CRM dla Twojej firmy to taki, który funkcjonuje jak kompaktowy dział analiz, podpowiadający dlaczego i na jakim etapie tracisz klienta. Dzięki odpowiedniej platformie dowiesz się jak zwiększyć szanse na sprzedaż i wyróżnić się na rynku wśród konkurencji. Większa rozpoznawalność to lepsze wyniki.

Rada dla Twojej firmy:

Jeśli działasz w branży, która cierpi na nadmiar konkurencji, lub jest tak popularna, że aż powszechna to masz dwie, pewne drogi do sukcesu. Możesz być wybitnie doskonały w tym co robisz (i mówimy tutaj o całkowitej perfekcji. Jakość usług lub produktów, plasująca się w 1% firm na rynku), albo musisz mieć nienagannie skuteczne metody marketingowe.

Najnowsze badania wykazują, że spośród obecnych na rynku firm z niewielkim i krótkim doświadczeniem tylko nieliczne z nich prowadzą swój marketing w prawidłowy i efektywny sposób. Również metody sprzedażowe w ich przypadku są dalekie od idealnych. Teraz, z taką wiedzą, wniosek, który powinien Ci się nasuwać jest jasny - skoro statystycznie, większość konkurencji popełnia błędy w tych dwóch sferach to Ty bądź inny!

CRM mobilny

Pracuj sprytnie i mądrze. Naszym zdaniem nie ma nic sprytniejszego i bardziej przemyślanego niż korzystanie z systemu CRM. To właśnie to rozwiązanie zagwarantuje Ci namacalne efekty w obszarze sprzedaży i marketingu. 

 

Zwiększ swoje szanse na rynku, powiększając arsenał, którym dysponujesz. To takie proste!

 

Wiesz już w jaki sposób korzystać z CRM'u w celu poprawy swoich działań. Teraz czas abyś zaczął wprowadzać całkowicie nowe metody pracy, wykorzystując zaawansowane funkcjonalności. Niech za przykład posłuży sposób, w jaki komunikujesz się z klientami. Być może do tej pory Wasze relacje ograniczały się tylko do kontaktów biznesowych z uwagi na ograniczone zasób czasu na inne interakcje. Być może, z powodu niewielkiej ilości zatrudnianych pracowników nie byłeś w stanie poświęcać wystarczającej uwagi stałym i byłym klientom, a zamiast tego całą energię wkładasz w pozyskiwanie nowych leadów. Takie gospodarowanie zasobami bywa uciążliwe, zarówno dla Ciebie, jak i dla Twojego zespołu. Implementacja odpowiednich modułów w ramach Ekosystemu CRM dla małej firmy może przynieść efekty porównywalne z zatrudnieniem kilku nowych pracowników.

Kontakty w CRM


Odpowiednia konfiguracja dostępnych z poziomu platformy kanałów komunikacji sprawi, że poczujesz się jakby doba w magiczny sposób wydłużyła się o kilka godzin. Twórz szablony maili, reguły ich nadawania i automatycznych odpowiedzi. Przygotuj spersonalizowane oferty urodzinowe i świąteczne dla najbardziej lojalnych kontrahentów. Zacznij czerpać garściami z automatycznie wygenerowanych analiz, które podpowiedzą Ci nie tylko w jaki sposób rozmawiać z klientem, ale także wskażą elementy Twojej oferty najbardziej efektywne w stosunku do konkretnej osoby.

Podczas codziennej gonitwy myśli i zadań łatwo zapomnieć jak istotne są odpowiednie relacje międzyludzkie. System CRM dla małej firmy, takiej jak Twoja, to gwarancja, że każdy kontakt z klientem będzie miał wpływ na wyniki sprzedażowe.

Klienci w CRM

 

Inwestycja w CRM dla małej firmy to inwestycja w pracowników

Ludzie są Twoim ważnym zasobem. Już na samym początku Twojej relacji z pracownikami starasz się podjąć bezbłędną decyzję dotyczącą wyboru kadry. Wiesz, że od tego z kim pracujesz będzie zależało to jaki sukces odniesiesz. W późniejszym etapie wykorzystasz z pewnością zgromadzone środki aby wpłynąć na jakość pracy swojego zespołu; szkolenia, webinaria, kursy- to wszystko inwestycje, które po czasie zwrócą się z nawiązką. Właśnie dlatego masz zamiar postawić na system CRM. Dla małych firm, które jednocześnie potrafią docenić i zadbać o pracownika to rewelacyjna okazja. Przestań WYPOŻYCZAĆ usługi do zarządzania firmą. Zacznij je POSIADAĆ. Inwestując w kilka modułów dostarczysz swojej załodze zaawansowane funkcjonalności, z których będziecie mogli korzystać wspólnie. Zdziwisz się ile pokładów kreatywności leży w ludziach, jeśli tylko otrzymają szansę do wykazania się. Prowadzenie kampanii reklamowych, tworzenie treści na strony internetowe, rozsyłanie wiadomości e-mail - to wszystko rzeczy, które do tej pory obsługiwałeś przy pomocy zewnętrznych narzędzi. Nierzadko te narzędzia ograniczały do nich dostęp i wymuszały działanie z tylko jednego konta użytkownika. To z kolei często mogło powodować problemy z organizacją pracy i dostępnością.

Wybierając system CRM dla małej firmy możesz zapomnieć o tych niedogodnościach.

Implementacja wszystkich powyższych i wielu innych funkcji w ramach jednego, spójnego ekosystemu niesie ze sobą także kolejną zaletę; skuteczność działań Twoich pracowników w ramach różnych obszarów pracy (marketingu, sprzedaży, obsługi klienta) jest spójna i powiązana. Dzięki temu poszczególne działy firmy polegają na sobie wzajemnie przez cały okres trwania cyklu pracy z klientem. Także analizy kampanii reklamowych są przez to skuteczniejsze i wysoce trafne, ponieważ biorą pod uwagę dane z kilku etapów. Takiej możliwości nie dają płatne serwisy internetowe, rozsiane po wielu domenach.

Proces sprzedazy w CRM

 

Jak zareagują klienci, kiedy odczują zmiany w firmie?

Najlepszym świadectwem tego, jak pozytywny wpływ dla małej firmy ma implementacja systemu CRM są reakcje klientów. To właśnie świadczy o skuteczności tego rozwiązania. Ty i Twoja załoga pracujecie wydajniej, sprytniej i zapewnia stałym klientom uporządkowany proces sprzedaży. Poprawa komfortu widoczna jest zatem po obu stronach transakcji. Praca z odpowiednim narzędziem sprawia, że Twoja marka rośnie w świadomości odbiorców. Kiedy inne firmy stoją w miejscu, Ty się rozwijasz! Taka postawa zdecydowanie się wyróżnia.

 

HubSpot profesjonalne wdrożenia crm Bart Kowalczyk

avatar
Specjalizuję się w optymalizacji ścieżki zakupowej Klienta. Dostarczam szkolenia sprzedażowe i prospektingowe z wykorzystaniem HubSpot. Zajmuję się także generowaniem nowego biznesu w AutomateNow. Dzielę się swoją wiedzą poprzez organizację szkoleń HubSpot, a także za pośrednictwem podcastów "H2H Sales Automation". Moją misją jest stymulowanie rozwoju naszych Klientów poprzez wykorzystanie strategii inbound we wszystkich obszarach firmy. Wspólnie przeniesiemy Twoją firmę na najwyższy poziom.