HubSpot kontra Salesforce: Kto posiada lepszy CRM?
HubSpot to uniwersalna platforma do automatyzacji marketingu, integrująca w swoim CRM wszystkie narzędzia do pracy przy Marketingu, Sprzedaży i Obsłudze klienta. Podczas gdy Salesforce mógłby być uznany za "lepszy" CRM, jego cena szybko wzrasta, gdy dokupujesz niezbędne narzędzia (np. sales cloud).
Każda firma skorzysta na wdrożeniu systemu CRM
Piękno postępu technologicznego i nowoczesności, jaką prezentują systemy CRM to ich wszechstronność. Elastyczność, która powoduje, że najlepsze platformy CRM na rynku są użyteczne zarówno w rękach gigantycznych korporacji, jak również w przypadku średnich i małych przedsiębiorstw. To właśnie ta cecha powoduje, że wybór takiego oprogramowania crm może być wyborem na całe życie.
Ostatecznie więc tak naprawdę NIE ma czegoś takiego jak „najlepszy” Customer Relationship Management...
Wiele osób powiedziałoby Ci, że Salesforce CRM jest najlepszy, a wielu innych powie Ci, że HubSpot jest najlepszy. Chociaż mamy wyraźną skłonność do ekosystemu produktów HubSpot, przyznamy również, że HubSpot CRM nie jest właściwym rozwiązaniem dla wszystkich.
„Właściwy CRM zależy od wielkości, struktury, budżetu, talentu i innych technologii Twojej firmy”.
Dla wielu dużych przedsiębiorstw Salesforce CRM jest właściwą firmą. Dla wielu małych i średnich organizacji (SMB) HubSpot jest lepszy. Oto dziewięć punktów porównania między HubSpot CRM a Salesforce, które powiodą Cię do właściwej decyzji.
Ale najpierw...
Co to jest narzędzie do zarządzania relacjami z klientami?
Korzystając z definicji Gartnera, technologie zarządzania relacjami z klientami umożliwiają:
-
Strategię sprzedaży i relacji z klientami
-
Identyfikację Leadów i Klientów
-
Zarządzanie relacjami z Klientem
-
Zapewniają funkcjonalność dla sprzedaży, marketingu, obsługi klienta i handlu cyfrowego
Technologie CRM odgrywają dużą rolę w aspekcie technologicznym firmy i są bardzo istotnym typem oprogramowania. W przeciwieństwie do aplikacji na telefonie, która robi jedną rzecz bardzo dobrze, jak na przykład zmiana rozmiaru obrazów, CRM mają wiele funkcji i funkcjonalności.
Oto kilka rzadkich przypadków, w których firmy spełniające większość z poniższych kryteriów mogą nie czerpać korzyści z CRM:
-
Prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą
-
Twoja firma generuje bardzo mało leadów, np. jeden na tydzień lub mniej
-
Masz krótki, prosty cykl sprzedaży
-
Masz bardzo niewielu (około jednego) klientów
-
Firma Twojego klienta jest również bardzo mała lub nie komunikujesz się z wieloma jego pracownikami
A teraz porównanie:
Miesięczne koszty
Salesforce działa w modelu opartym na subskrypcji, więc przedsiębiorstwa są obciążone przewidywalną, miesięczną kwotą obliczoną na podstawie dwóch czynników:
-
Ilość użytkowników
-
Typ użytkownika: Podstawowy, Profesjonalny, Przedsiębiorstwo, oraz Nieograniczony.
Salesforce kosztuje 25-300 dolarów miesięcznie za każdego użytkownika. Te poziomy cenowe mogą być odpowiednio korygowane i ustalane, biorąc pod uwagę Twoje potrzeby.
Zrozumienie cen Salesforce
Oto ilustracja, ile kosztowałoby to MŚP (Małe lub Średnie Przedsiębiorstwo) z 15 użytkownikami i następującym podziałem typów użytkowników:
-
2 Licencje profesjonalne (75 USD każda)
-
12 Licencji przedsiębiorstw (150 USD każda)
-
1 Licencja nieograniczona (300 USD każda)
Całkowity miesięczny koszt Salesforce dla 15 użytkowników to 2 250,00 Dolarów
Salesforce jest jednak rozliczany co roku. Z góry roczny koszt licencji dla firmy z 15 użytkownikami zostałby obliczony w następujący sposób:
2,250 * 12 miesięcy = 27,000 dolarów rocznie
Koszty licencji mogą być nawet o 20-30% wyższe, lub jeszcze droższe, jeśli zdecydujesz się na jedną z ich ścieżek rozszerzeń: Wsparcie Premier, Premier+ lub Signature. Zapewnia to użytkownikom dostęp do funkcji wsparcia, które obejmuje:
-
Webinary
-
Dostęp do pomocy telefonicznej 24/7
-
Wsparcie z poziomu czatu
-
1-godzinna lub 15-minutowa odpowiedź na krytyczny problem
-
Inżynierowie sukcesu
-
Indywidualne plany treningowe
Ile ostatecznie kosztuje Salesforce?
Zakładając, że małe i średnie przedsiębiorstwo z 15 użytkownikami zdecyduje się na plan sukcesu Premier, mogą one być o 20% wyższe dla Salesforce. Koszt końcowy: 2700,00 USD miesięcznie, płatny rocznie jako 32 400 USD.
Ile kosztuje HubSpot?
HubSpot CRM jest BEZPŁATNY na zawsze, nie jest to 30-dniowy bezpłatny okres próbny, jest po prostu bezpłatny. Za miesięczną cenę 0 USD i roczną cenę 0 USD subskrypcja zapewnia do 1 000 000 kontaktów, 1 000 000 użytkowników i brak daty wygaśnięcia przestrzeni dyskowej.
HubSpot CRM obejmuje również ograniczone bezpłatne korzystanie z narzędzi Centrum sprzedaży. Z tym produktem nie ma żadnych ukrytych opłat, ale użytkownicy mogą w każdej chwili dodać płatne moduły (np. HubSpot marketing hub) HubSpot do swojego ekosystemu. HubSpot wspiera i sugeruje takie podejście do skalowania potrzeb.
Sales Hub Enterprise zapewnia pełną moc bez niedogodności. Zamiast obciążać się ukrytymi kosztami, HubSpot oferuje przejrzyste ceny. Podczas gdy starsze systemy CRM wymagają dodatków i integracji, które sprawiają, że zespoły czują się przytłoczone, Sales Hub Enterprise łączy w jednym miejscu podstawowe narzędzia CRM i sprzedażowe takie jak HubSpot Marketing Hub, marketing automation, narzędzie do tworzenia zaawansowanych raportów, oraz dostęp do hubspot community.
Ukryte koszty?
Czy Salesforce i HubSpot niosą ze sobą jakieś ukryte koszty korzystania z ich CRM? Chociaż nie musimy tutaj przeprowadzać pełnej analizy dodatkowych kosztów utrzymania, to istotne aby pomyśleć o opłatach z góry i innych, ukrytych kosztach.
Koszty utrzymania Salesforce mogą rosnąć powyżej podstawowych licencji i zaawansowanego wsparcia, w zależności od Twoich potrzeb. Arkusz danych Salesforce Service Cloud zawiera listę ulepszeń produktów, które są sprzedawane osobno, w tym:
-
Licencja bazy wiedzy (600 USD za użytkownika rocznie)
-
Dostęp offline (do 25 USD za użytkownika rocznie)
-
Wsparcie w postaci czatu video na żywo
-
Zaawansowana opcja obsługi klientów dla społeczności
-
Dostęp do społeczności klientów i partnerów
-
Usługi terenowe (na miejscu)
-
Dodatkowe przechowywanie danych (około 1500 USD za 500 MB rocznie)
Ponadto firmy mogą potrzebować początkowego lub stałego wsparcia ze strony konsultantów-ekspertów Salesforce, które może być rozliczane miesięcznie lub według stawki godzinowej.
Czy HubSpot niesie ze sobą ukryte koszty? Nie całkiem. Produkt działa jako samodzielny CRM dla użytkowników, którzy nie kupują płatnych narzędzi marketingowych lub sprzedażowych HubSpot. Możesz zapłacić więcej, jeśli zdecydujesz się skorzystać z CRM lub konsultanta ds. sprzedaży, lub jeśli Twoja firma chce zbudować niestandardową integrację między HubSpot a innym oprogramowaniem.
Łatwość użytkowania
Jak łatwy w użyciu jest HubSpot CRM i jak wypada to w porównaniu z Salesforce?
„Łatwość użytkowania” jest niezwykle subiektywna i ostatecznie zależy od osoby. Produkt, który inżynier oprogramowania określiłby jako „intuicyjny”, prawdopodobnie nie otrzymałby takiej samej recenzji od sprzedawcy, który nienawidzi technologii. Jest to skomplikowane, więc prawidłowa odpowiedź jest prawdopodobnie pozyskiwana od prawdziwych użytkowników produktów na stanowiskach sprzedaży i marketingu.
Salesforce ma 4 na 5 gwiazdek ze średniej oceny 4768 użytkowników w Capterra*
HubSpot ma 4,5 na 5 gwiazdek ze średniej oceny 700 użytkowników w Capterra*
*stan na koniec 2022
Wdrożenie
Jeśli chodzi o uruchomienie produktu, nie każde oprogramowanie lub CRM są sobie równe. Wdrożenie to termin obejmujący wszystkie elementy potrzebne do przygotowania oprogramowania, automatyzacji i przeszkolenia użytkowników: instalacja, konfiguracja, dostosowywanie, integracje, testowanie, szkolenie i dostosowywanie.
Wdrożenie Salesforce może wymagać od 5000 USD do 80 000 USD lub więcej, pisze w Quora konsultant ds. CRM Ranger Lewis. Twierdzi, że wdrożenie Salesforce może być droższe, jeśli Twoja firma:
-
Zmienia CRM
-
Wymaga czyszczenia danych lead -ów i klientów lub formatowania
-
Potrzebuje niestandardowych integracji z oprogramowaniem lub procesami automatyzacji
-
Potrzebuje wielu niestandardowych funkcji
-
Wymaga zaawansowanych szkoleń lub wsparcia konsultanta
Dostosowanie
Dostosowanie technologii można rozpatrywać na dwa sposoby i rozważymy oba:
1. Czy możesz to zmienić?
2. Jak łatwe jest wprowadzenie zmian?
Salesforce jest wysoce konfigurowalny i sprzedaje swój produkt jako „najbardziej konfigurowalny CRM” zgodny z obecnymi standardami. HubSpot również można dostosować do procesów i struktury Twojej firmy. Oferuje także otwarte API, ale prawdopodobnie nie można go dostosować w takim samym stopniu co Salesforce.
Jest to jednak bardziej skomplikowane. Specjalista ds. sprzedaży z przeciętną wiedzą techniczną może dostosować etapy transakcji, potoki i „widoki” transakcji HubSpot. Ta sama osoba może skorzystać z gotowych integracji HubSpot CRM z innym oprogramowaniem, ale będzie potrzebować programisty, aby użyć Open API do niestandardowych integracji.
Samodzielnie wybierz zwycięzcę w zależności od tego, co masz na myśli, mówiąc „dostosuj” i jak bardzo chcesz dostosować.
1. Jeśli potrzebujesz produktu, który ułatwia szybkie dostosowanie oprogramowania do oprogramowania Twojej firmy, HubSpot wygrywa (to także bardziej kompleksowe narzędzie).
2. Jeśli potrzebujesz produktu, który umożliwia dostosowanie do nieskończoności i nie tylko, Salesforce wygrywa.
Możliwość integracji
System HubSpot oferuje 11 wewnętrznie obsługiwanych integracji, w tym integrację z SalesForce, WordPress, SurveyMonkey, Zapier, Kalendarz Google, Chrome i Wistia. Dostępne są dodatkowe integracje zewnętrzne. Ta lista się powiększa, a otwarta oferta API umożliwia firmom tworzenie własnych niestandardowych integracji zapewniających wsparcie marketingu oraz narzędzi CMS (content management system)
Oferta Salesforce składa się z tysięcy produktów i integracji, które można przeglądać na platformie App Exchange. Według Sherice Jacoba z firmy Kissmetrics, niektóre z najpopularniejszych sposobów wykorzystania sklepu rozszerzeń obejmują usługi Cirrus dla Google, Marketo i DemandTools. Możliwe są również niestandardowe integracje.
Adaptacja na świecie
Jak wspomniano wcześniej, z Salesforce korzysta blisko 20 proc. firm z zainstalowanym CRM. To według danych z ich rocznego raportu 150 000 firm ze średnią 25 użytkowników na firmę. W sumie Salesforce ma około 3 750 000 użytkowników na całym świecie.
HubSpot CRM jest rzadziej używany, a także znacznie nowszy, bo został wydany w 2014 roku. Według szacunków jest używany przez 18 000 dużych firm na całym świecie. Dane dotyczące średniej liczby użytkowników w każdej z tych firm nie były dostępne, ale jeśli użyć metryki Salesforce wynoszącej 25 użytkowników, możemy założyć, że System HubSpot CRM może mieć do 450 000 użytkowników na całym świecie.
Czy Hubspot może zastąpić Salesforce?
HubSpot CRM nie jest odpowiednim produktem dla każdego, podobnie jak Salesforce. Natomiast dla wielu dużych przedsiębiorstw Salesforce lub inny System CRM jest koniecznością.
Zostań przy Salesforce jeśli:
-
Masz wiele rodzajów specjalistów ds. sprzedaży i potrzebujesz wielu ról użytkowników
-
Sprzedajesz produkty wielu różnych marek w różnych krajach.
-
Masz potrzebę zaawansowanej analizy i raportowania potencjalnych klientów.
-
Potrzebujesz bardzo zaawansowanych funkcji, takich jak tworzenie szablonów.
-
Masz gotowy landing page.
-
Opanowałeś pozyskiwanie leadów
Powinieneś rozważyć HubSpot jeśli:
-
Dział marketingu i sprzedaż potrzebują wspólnej technologii, stawiasz na wsparcie marketingu.
-
Nie stać Cię na Salesforce
-
Dział marketingu potrzebuje większego wglądu w sprzedaż i aktywność leadów
-
Twój budżet na technologię sprzedaży jest ograniczony
-
Masz stosunkowo prosty cykl sprzedaży lub mały zespół sprzedaży
-
Potrzebujesz szybko wdrożyć nowych użytkowników
-
Liczy się dla Ciebie aplikacja mobilna
-
Cenisz przejrzysty interfejs użytkownika
-
Nie masz doświadczenia w projektowaniu aplikacji
Na szczęście tak naprawdę nie jest to kwestia System HubSpot vs System Salesforce, tylko Twojej umiejętności oceny i dokonania wyboru.
HubSpot integruje się z Salesforce i w razie potrzeby można go „ułożyć” na wierzchu istniejącego CRM. Dostosowania w HubSpot wpływają na istniejący System CRM, ale oba systemy mogą dzielić ze sobą dane. To świetna opcja, zwłaszcza jeśli rozważasz zastąpienie Salesforce HubSpotem, ponieważ możesz przetestować oba systemy i zobaczyć, jak się układają.
Czy HubSpot PLUS Salesforce to dla mnie najlepszy wybór CRM?
Istnieje sporo powodów, dla których połączenie HubSpot plus Salesforce może być rozwiązaniem idealnym, również na dłuższą metę. Oto kilka z nich:
-
Dział sprzedaży ma już nawyk korzystania z Salesforce
-
Marketing i sprzedaż potrzebują wspólnego narzędzia do śledzenia wspólnych celów oraz lead scoring
-
Dział marketingu potrzebuje informacji o sprzedaży, aby lepiej nadzorować cały lejek
-
Twoja firma ma pewne cykle sprzedaży, które są bardziej złożone niż inne
-
Słaby punkt salesforce wyeliminujesz HubSpotem
Podsumowanie: najlepszy CRM zależy od Ciebie
Hubspot vs Salesforce to świetne opcje CRM, ale mają znacząco różne mocne strony. Zrozumienie, w jaki sposób ich funkcje i zalety wpasowują się do Twoich potrzeb i budżetu może wskazać Ci właściwy wybór Salesforce kontra HubSpot CRM.