Skip to content
Projekt bez tytułu (11)

Jak zrobić landing page?

Co to jest landing page?

 

Landing page, czyli inaczej strona docelowa, strona lądowania.
To strona, którą zobaczy Twój potencjalny klient po kliknięciu w reklamę lub link. Landing page powinna spełniać zadanie szybkiego, a jednocześnie ciekawego przedstawienia Twojego produktu lub usługi. Długość i zawartość strony lądowania zależy od rodzaju Twojej oferty.

Przetestuj narzędzia marketingowe w HubSpot - umów demo

Kliknięcia w reklamy i linki do Twojej strony to bardzo pożądane zjawiska z punktu widzenia sprzedaży. Klienci klikając w link oczekują zobaczyć dokładnie to, co przeczytali w reklamie. Ważnym elementem landing page jest więc przejrzystość i jakość treści.

W przypadku oferowania kilku usług lub produktów sugerujemy wykonanie kilku stron docelowych aby zwiększyć szansę na sprzedaż.

Po co tworzyć strony docelowe?

Landing page mają spełniać jeden założony cel. Może nim być zapisanie nowych klientów do newslettera, powiadomienie o promocji, zapis na webinar, call to action lub po prostu przedstawienie oferty.

Jak zrobić landing pages?

Dobrylanding page powinien zawierać elementy, które ścisle wiążą się z pytaniami jakie może mieć w głowie klient, który przychodzi sprawdzić Twój produkt lub usługę.

Treści na stronie docelowej powinny być pisane w sposób, który zaciekawi klienta i utrzyma dłużej jego uwagę, zwiększając tym samym szansę na konwersję. Wazne jest również umieszczenie elementów, które zachęcą do wykonania celu. Nie bez znaczenia będzie również dobór odpowiedniej szaty graficznej, która wpłynie także na czas ładowania strony.

↳ Umów się na darmową konsultację HubSpot

Landing page- Jak zrobić efektywną stronę docelową?

Poniżej przedstawiamy listę elementów, które skutecznie ulepszą Twoją stronę docelową. Możesz wykorzystać je w zależności od potrzeb i ilości stron docelowych, które posiadasz lub planujesz stworzyć.

  • Rezerwacje

  • Newslettery

  • Formularze do wypełnienie formularza

  • Przekierowanie do produktu

  • Treści objaśniaące i informujące

  • Potwierdzenie społeczne (social proof)

  • Dobra argumentacja

 

Checklista landing page'y

landing co to jest


Oto szczegółowa lista zawartości, która powinna znaleźć się na stronie docelowej. Przedstawiamy gotowe kroki, którymi możesz się kierować przy tworzeniu landing page.

Zdobądź uwagę użytkownika.
Pamietaj, że każde kliknięcie w reklamę to mały sukces. Zadbaj o to aby potencjalnego klienta nie wypuścić z rąk. Możesz to zrobić przy pomocy chwytliwego nagłówka lub zastosowaniu obietnicy rabatu lub gratisu.

Pokaż produkt w taki sposób aby odpowiadał na potrzebę rozwiązania problemu klienta.
Podstawą skutecznego marketingu jest umiejętność zidentyfikowania potrzeb klientów. Jeśli ten etap wykonałeś poprawnie to spróbuj teraz użyć tych informacji do przekonania potencjalnych klientów, że Twój produkt czy usługa jest odpowiedzią na ich rozterki.

Aby zrobić skuteczny landing page powinieneś postawić się na miejscu osoby, która potencjalnie może być zainteresowana produktem. Zastanów się jakie informacje o Twoim produkcie są niepowtarzalne i wyróżniają Cię na tle konkurencji. Użyj ich aby opowiedzieć historię, które będzie trzymała w napięciu, będąc jednoczesnie ciekawą i szczerą.

Przedstaw korzyści wynikające z zakupu Twoich produktów.
Udało Ci się przyciągnąć uwagę odbiorców do strony firmowej. Pamiętaj, że od treści na stronie docelowej zależy bardzo dużo.

Przedstaw swj produkt w taki sposób aby wymienić jego najważniejsze, pozytywne cechy. Jeśli to możliwe- wypunktuj je skrupulatnie i podaj odbiorcom "na tacy". Staraj się podkreślać, że to właśnie

Ty oferujesz najlepsze warunki zakupowe z pośród całej konkurencji. Odnieś się do kwestii wysyłki i czasu realizacji zamówienia. Pamiętaj aby zachwalać cały proces sprzedaży- nie tylko sam produkt.

Przedstaw produkt w sposób szczegółowy.
W tym miejscu Twój landing page może odnieść się do szczegółów technicznych produktu lub usługi.

strona www ktora konwertuje

Podkreślaj często swoje przywiązanie do jakości i staranności. Wymieniaj wszystkie zalety swoich usług lub produktów. Pamiętaj, że jeśli klient dotarł do tego akapitu to z pewnością jest już wstępnie zainteresowany po przeczytaniu angażującej historii powyżej. Nie pozwól aby musiał szukać informacji o korzystaniu czy obsłudze produktu na innych stronach.

Zapewnij w tym miejscu pigułkę informacyjną. To również dobry moment aby umieścić tutaj formularz kontaktowy lub linki do innych stron docelowych.

Social proof
Kolejnym elementem, o który warto zadbać przy tworzeniu landing page to solidne zaplecze wartościowych opinii zadowolonych klientów. Zbieraj je na facebooku i doceniaj szczególnie te, które otrzymałeś wraz z podziękowaniami mailowo.

Jeśli feedback od użytkowników zdarza się w Twojej firmie często to podziel opinie i recenzje na użytkowników prywatnych oraz firmy.

Jeśli możesz, umieść tutaj znaki graficzne marek, z którymi współpracujesz lub współpracowałeś. Pochwal się zwoimi kontaktami w branży i pokaż klientom, że zaufali Ci najlepsi. Stosuj tą zasadę dla wszystkich swoich stron docelowych.

Groźba i tęsknota
W dalszej części landing page masz za zadanie uświadomić klientowi co straci i jakich okazji się pozbawi jeśli zrezygnuje z Twoich usług lub produktów.

To bardzo istotny argument, którego nie powinno zabraknąć na żadnym landing page'u. Przykładem takiej groźby utraty okazji może być odniesienie się do unikalnego sposobu wytwarzania, z którego nie korzystają inni lub wyrózniające Cię aspekty wpływające korzystnie na ekologię, których nie można znaleźć u konkurencji.

Wprowadź limit czasowy lub ilościowy.

Ogranicz oficjalną przystępność oferty. Spraw aby klient odniósł wrażenie, że w każdej chwili Twój produkt może podrożeć lub wyczerpać nakład.
Jeśli masz kilka stron docelowych to wprowadź na każdej z nich inne limity. Możesz użyć w tym miejscu call to action- na przykład aby informować klientów o dostępności produktów.

Podsumuj krótko wszystko co przedstawiłeś powyżej. To nic złego jeśli kilka informacji sie tutaj powtórzy.

W przypadku długich stron docelowych powtórzenia informacji są nawet wskazane aby potencjalny klient miał cel cały czas przed oczami i aby upewnić się, że wszystko co masz do przekazania zostanie zapamiętane.

Dodaj pytania i odpowiedzi do strony.
Wykonaj swojego rodzaju podsumowanie strony docelowej. umieść tutaj FAQ z najważniejszymi odpowiedziami na pytania, które mogą się pojawić przy sprzedaży. Opowiedz o wysyłce, czasie realizacji.

Czego nie powinna zawierać strona docelowa?

Przy tworzeniu strony docelowej należy zawsze pamiętać aby czas ładowania strony był jak najkrótszy. W tym celu pomocne będzie z pewnością szczegółowe wykluczenie elementów niepożądanych na landing page.

Co więc wykluczyć w pierwszej kolejności z naszej strony docelowej? Element, który będzie podstawową róznicą między landing page a stronę główną- menu.

Także brak niepotrzebnych linków i innych elementów, które swoją obecnością mogłyby przekierowywać z dala od landing page. Pamiętajmy, że głównym zadaniem jakie pełni strona docelowa jest utrzymanie uwagi odbiorcy. Nie potrzebujemy więc niepotrzebnych rozpraszaczy.

Na czas ładowania strony, który powinien być jak najkrótszy wpływa też ilość elementów graficznych- szczególnie zdjęć. Te możesz odpowiednio dostosować w taki sposób żeby ważyły jak najmniej. Twój landing page z pewnością na tym skorzysta.

Różne cele- wiele stron lądowania.

Podstawowa zasada przy tworzeniu landing page zakłada, że im droższy i bardziej skomplikowany produkt czy usługa, tym więcej treści należy umieścić na stronie. Ale chcielibyśmy zwrócić uwagę na jeszcze jedną istotną rzecz.

Jeśli charakter prowadzonej działalności jest mocno różnorodny to nic nie stoi na przeszkodzie aby wykonać wiele landing pagy, które będą odpowiadać każdej z oferowanych usług. W przypadku zróznicowanej oferty to bardzo dobre rozwiązanie, które pozwala na dostosowanie reklam i przekierowywanie na strony lądowania tylko konretny typ targetowanych klientów.

HubSpot profesjonalne wdrożenia crm Bart Kowalczyk

 

Podsumowanie

Landing page to tak naprawdę Twoja wizytówka, którą wyświetla osoba zainteresowana współpracą. Spraw aby była jasna i czytelna, a przede wszystkim ciekawa. Twoim zadaniem jako twórcy jest zapewnienie kompletu informacji o oferowanym produkcie dzięki informacjom jakie posiadasz na temat swoich klientów. Nie myl strony lądowania ze stroną główną swojej firmy. Skup się na jednym celu i działaj w taki sposób, żeby został osiągnięty przez stronę docelowa. Mamy nadzieję, że korzystając z naszych porad stworzenie odpowiedniej strony będzie teraz dużo łatwiejszym wyzwaniem.

avatar
Specjalizuję się w optymalizacji ścieżki zakupowej Klienta. Dostarczam szkolenia sprzedażowe i prospektingowe z wykorzystaniem HubSpot. Zajmuję się także generowaniem nowego biznesu w AutomateNow. Dzielę się swoją wiedzą poprzez organizację szkoleń HubSpot, a także za pośrednictwem podcastów "H2H Sales Automation". Moją misją jest stymulowanie rozwoju naszych Klientów poprzez wykorzystanie strategii inbound we wszystkich obszarach firmy. Wspólnie przeniesiemy Twoją firmę na najwyższy poziom.